|
Tadilat ve Değişiklikler Nedeniyle Hasar ve Paslanma :
a. Şasi no, motor no vb.gibi aracı belirleyen rakamlar, harfler, levhalar, etiketler, damgalar üzerinde yapılan tahribat ve/veya değişiklik halinde araç garanti kapsamı dışındadır.
b. Aracın “Uygunluk Belgesi”nde belirtilen özellikleri ortadan kaldıran her türlü tadilat ve değişiklik yapıldığında araç garanti kapsamı dışındadır.
Hatalı Kullanım, Kaza ve Değişiklikler Nedeniyle Hasar ve Paslanma :
a. Aracın ”Kullanma Kılavuzu”nda belirtildiği gibi uygun kullanılmamasından ve/veya bu GarantiBelgesinde belirtilen talimatlara uyulmamasın-dan meydana gelen arızalar garanti kapsamına girmez.
b. Aracın “Uygunluk Belgesi”nde belirtilen taşıma kapasitesi üzerinde aşırı yüklenmesi, fazla yolcu ve yük taşınması ve/veya bu şekilde kullanılması sonucu oluşacak arızalar garanti kapsamına girmez.
c. Diğer araçlarla yarışma, aracın kötü yol şartlarında kullanılması gibi hatalı kullanımlar sonucu oluşan arızalar garanti kapsamına gir-mez.
d. Çarpma, yangın, hırsızlık, toplumsal kargaşa, doğal afetler vb. nedenlerle meydana gelen hasarlar garanti kapsamına girmez.
e. Yetkili Škoda Servisi’nin dışında başka bir kişi ve/veya kuruluşlar tarafından gerçekleştirilen bakımlar, onarımlar ve/veya yedek parça değişimlerinin yapıldığının belirlenmesi durumunda araç garanti kapsamı dışında değerlendirilir.
f. Aracın motor çalışma parametrelerinin değiştirilmesi, ilave elektrik tesisatı döşenmesi ve/veya Yetkili Škoda Servis’lerinin dışında elektrik tesisatına müdahale edilmesi ve/veya ilave tesisat montajının yapılması sonucunda oluşan arızalar garanti kapsamına girmez.
g. Škoda özelliklerine uygun olmayan ve/veya Yüce Auto Motorlu Araçlar Tic.A.Ş. tarafından onaylanmayan yedek parça, aksesuar kullanımı ve/veya tavsiye edilenler dışında kullanılan yağ, yakıt, hidrolik ve diğer sıvılardan kaynaklanan arızalar garanti kapsamına girmez.
h. Müşteri sorumluluğunda olan ve “Kullanma Kılavuzu”nda belirtilen bakımların yapılmaması sonucu aracın yağ, hidrolik ve diğer sıvılardan herhangi birinin eksikliğinden kaynaklanan arızalar garanti kapsamına girmez.
i. Koku, parlatma amacıyla kullanılan sprey, parfüm ve benzeri maddelerin kullanımı sonucu oluşacak yüzey bozulmaları, çatlamalar ve kırılmalar garanti kapsamına girmez.
j. Aracın kullanımı sonucunda aşınan, kayışlar vb. parçalar ile filtreler, yağlar, sıvılar, ampuller, silecekler ve bunun gibi sarf malzemeleri ve lastik aksamlar, tekerlek bilyaları ve keçeleri gibi yol şart-larına bağlı olarak bozulabilecek parçalar ve bu sebeplerle ortaya çıkabilecek ayar, malzeme ve işçilik masrafları garanti kapsamına girmez.
k. Lastik, akü, klima, teyp, CD çalar, yakıt pompası, enjektör ve bunun gibi kompanentlerin arızalarında, bunların ilgili üreticilerinin-satıcılarının-servislerinin incelemesi sonucunda düzenleyeceği raporlara göre garanti kararı verilir. Hatali olduğu ilgili lastik firması uzmanları tarafından raporlanan lastikler 6ay/10.000 km. boyunca garanti kapsamındadır.
Çevreden kaynaklanan hasar ve paslanma :
a. Asit yağmuru, kimyasal maddeler ve ağaç özsuyu gibi havadan gelen maddeler, kaya, tuz, yol kay-ması, dolu, fırtına, yıldırım, sel ve diğer doğal afetlerden gelen hasarlar garanti kapsamına girmez.
b. Paslanmaya yol açabilecek maddelerin araçla taşınması sonucu oluşacak hasarlar garanti kap-samına girmez.
Dizel araçlarda DIN EN 590, Benzinli araçlarda DIN EN 228 normuna uymayan yakıtlar kullanımı nedeniyle meydana gelen hasarlar :
a. “Kullanma Kılavuzu”nda tavsiye edilen bakımların yaptırılmaması ve özellikle belirtilen yakıt haricinde ve/veya TSE’ye uygun olmayan yakıt kullanımı sonucu doğacak arıza ve hasarlar garanti kapsamı dışındadır.
Dış etkenler ve sınırlı ömürlü malzemeler :
a. Yoldan sıçrayan taş ve mıcır gibi nesnelerin boyalı yüzeyde meydana getirebilecekleri çizik, dökülme ve bundan kaynaklanan paslanma ve korozyon garanti kapsamına girmez.
b. Camlarda darbe veya taş gibi çarpma sonucu meydana gelebilecek oyuk ve çatlaklar, bundan dolayı camda oluşan çatlağın ilerlemesi ve camın kırılması garanti kapsamında değerlendirilmez.
c. Aracın üzerinde biriken çamur/toz tabakalarının uzun süre temizlenmeden bırakılması neticesinde boya ve nikelajlarda oluşabilecek sararma ve paslanmalar garanti kapsamında değerlendirilmez.
d. Araç kullanıcısının vücudunda takılı bulunan yüzük, bilezik, saat, kemer gibi aksesuarların yol açabileceği hasarlar garanti kapsamında değerlendirilmez.
e. Aracın, “Uygunluk Belgesi”nde belirtilen çerçevede ve/veya yapısından kaynaklanan ve sürüş anında meydana gelen ses ve titreşimler arıza olarak değerlendirilmez ve garanti kapsamı dışındadır.
f. Aracın normal ses ve titreşim seviyesi ile zaman içinde meydana gelebilecek, çalışan parçaların normal ölçüler içerisinde aşınması, renk değiştirme ve solma gibi ısıya bağlı deformasyonlar garanti kapsamında değerlendirilmez.
Fren balatası, silecek lastiği, debriyaj baskı ve balatası gibi sınırlı ömürlü parçalar 6 ay yada 10.000 km garanti kapsamındadır.
Bakım Harcamaları :
a. Garantinin geçerliliği için, periyodik bakımların zamanında, belirtilen kilometrelerde ve eksiksiz olarak Škoda Yetkili Servislerinde yaptırılması gerekmektedir.
b. Periyodik bakımlarda değiştirilen filtreler, yağlar, sıvılar, ampuller, silecekler ve bunun gibi periyodik bakım tablolarında belirtilen süreler içerisinde değişmesi gereken sarf malzemelerin bedeli müşteri tarafından karşılanır.
Dolaylı Harcamalar :
a. Telefon ücreti, konaklama masrafları, zaman kaybı ya da ticari kayıplar gibi dolaylı maliyetler garanti kapsamında değerlendirilmez.
Kilometresi Değiştirilen Araçlar :
a. Üzerindeki kilometre sayacının kilometresi değiştirilmiş ve/veya gerçek kilometresi tespit edilemeyen araçlar garanti kapsamı dışında değerlendirilir.
Garanti Belgesi ve Bakım Kayıtları :
a. Garanti Belgesi ve Servis Planı Kitapçığı’ndaki kayıtları eksik olan veya tahrip edilen araçlar garanti kapsamı dışında değerlendirilir.
|